zaterdag 5 februari 2011

Wit met grijs

Wij zijn al een tijdje met de trapopgang bezig. Toen we hier kwamen wonen hadden de vorige bewoners net overal nieuwe vloerbedekking laten leggen en dat zag er zo netjes uit dat we het, ondanks dat het absoluut niet onze smaak is, nog maar even hebben laten liggen. Maar afgelopen zomer had ik het plotseling in mijn hoord: weg met die vloerbedekking. Gele muren en oranje treden was ik zat. Bovendien begon de vloerbedekking op de overloop hier en daar te rafelen. Dus weg met die bende: de trap zou wit worden en de muren grijs...
Nou, dat is heel snel bedacht!



Goede hulp met het afhalen van de vloerbedekking!

Daarna begon het werk: talloze lagen vloerbedekking lijm van 60 jaar verwijderen. Ik heb precies 1 tree schoongemaakt, toen kreeg ik een slijmbeursontsteking in mijn schouder! Jammer, maar we hebben daarna ongeveer een half jaar over een braakliggend project naar boven moeten klimmen...
Nu dat we richting een grote verbouwing gaan willen we heel graag eerst de overloop, trap en hal en uiteindelijk de WC klaar hebben voordat we weer ergens anders de boel overhoop gaan trekken. Klinkt logisch, dus we zijn de "schouders" er onder aan het zetten!



De overloop heeft een mooie plankenvloer gekregen is wit geschilderd. De trap is ondertussen ook wit en de muren boven zijn grijs.

In de hal ontstaat een ombouw voor de meterkast. Over de meters wordt straks een gordijntje gespannen, die komen namelijk zo ver naar voren dat de voordeur er vlak langs open gaat, millimeter werk zeg maar.

Deze muur gaan we bekleden met sloophout. Dit hout komt van het oude kippenhok dat eerst dienstdeed als ons schuurtje.

Het wordt mooi. Ik vind het echt chique staan, wit schilderwerk met grijze muren. Straks komen er antieke estrikken op de vloer... Ik zie het al voor me.

De deurklinken die door het hele huis komen heb ik een keer op de kop getikt. Ze moeten nog helemaal schoongemaakt worden en daarna worden ze weer zwart gespoten. Ik wil ze graag glanzend zwart, maar mijn man is ervan overtuigd dat matzwart mooier is. Nou, daar komen we ook wel weer uit (ze worden dus glanzend ;)). Laat ik ze eerst maar helemaal afkrabben, dan komt die kleur vanzelf wel.

Vanavond ga ik lekker uit eten, dus ik ga me maar eens flink wassen en omkleden... Kan toch moeilijk met grijze verfklodders in mijn haar en op handen aan komen zetten...

Allemaal een fijn weekend!

Sonja

8 opmerkingen:

  1. Hoi Sonja,

    Wat een klus, maar het gaat vast heel mooi worden. Jullie zetten er echt de schouders onder, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Geniet lekker van je etentje en rust fijn uit dit weekend.

    Groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoii, nou en of, wit schilderwerk met grijze muren klinkt geweldig, maar ik ben het met je man eens, deurklinken moeten mat zwart!!!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk he zo'n trap, maar ik vind het mooi geworden. Benieuwd wat de klinken gaan worden!
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh wat een werk zeg!!! Maar ik vind het prachtig mooi. En grijs...ik ben helemaal intoe de grijs de laatste tijd dus helemaal geweldig.
    Moeilijke keus mat of glans, vroeger waren die bakkelieten dingen ook mat, maar glans is ook heel mooi.
    Veel succes in iedergeval!
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zag dat je je als volger aangemeld had op mijn blog dus ik kom ook even buurten. Je bent heel wat van plan zeg met al die verbouwingen. Groot gelijk dat je eerst het ene klaar wilt hebben voor je aan het andere begint. De trap ziet er erg mooi uit. Ben benieuwd naar je vloer op de overloop. Ik ga je volgen. Fijne zondag Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En YES! Daar is volgster nr 10!!
    Leuk dat je meedoet met mn Give Away en leuk dat je volgster 101 bent, ik had het gezien alleen nog geen tijd om even langs te waaien.

    Maar hier ben ik!!

    Fijne avond!
    Groetjes Inge...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Sonja,
    Kwam per toeval op je blog dus ben gelijk maar volger geworden. Leuke blog heb je en nog mega veel plannen lees ik wel. Je bent in ieder geval goed bezig.:) Wat een klus zeg, maar wordt wel mooi.
    En wat betreft de handgrepen....ik zou denk ik voor mat gaan:):)
    Ben benieuwd wat het wordt. In ieder geval heel veel succes met alles.
    Groetjes,
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi mag ik vragen welke witte verf je voor de trap gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen